דשא סינטטי 7 דברים שצריך לשים לב אליהם לפני שקונים דשא סינטטי

דשא סינטטי

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

דשא סינטטי הוא עולם ומלואו והמגוון הרחב הקיים בשוק גורם לבלבול בקרב הצרכנים. ההתחממות הגלובלית והמחסור במים שאפיין את ישראל בתקופה האחרונה גרם לעלייתו של הדשא הסינטטי בארצנו. תעשיית הדשא הסינטטי שינתה את פניה – חברות חדשות הופיעו, שיטות הייצור שוכללו, איכות החומרים עלתה והעמידות שלו שופרה. עם כל היתרונות, נוצר גם מצב שהצרכן לא יודע במה לבחור ומבולבל מכל האופציות.

מה ההבדל בין סוגי הדשא הסינטטי?

מה צריך לוודא לפני הרכישה? איך בוחרים דשא סינטטי? הבאנו לכם 7 נקודות שחשוב לשים לב אליהן לפני שניגשים לקנייה.

שמירה על דשא סינטטי – דשא סינטטי מיוצר מחומרים פלסטיים כמו סיליקון ופוליאתילן. כל משטח יכול להתחמם בשמש, אך השאלה החשובה היא עד כמה. דשא סינטטי מתחמם רק בשמש ישירה וחזקה. ההתחממות שלו מורגשת עיקר בחודשי הקיץ בשעות הצהריים. דשא סינטטי אינו אוגר חום והוא מתקרר זמן קצר לאחר שחום השמש נחלש.

פוליאתילן, שהוא אחד מהחומרים הפלסטיים הנפוצים ביותר שיש, עמיד בחום של עד 87 מעלות צלזיוס, כלומר הוא דשא שעשוי ממנו לא יפגע מהשמש. כדי לשמור על צבע הסיבים של הדשא, בתהליכי הייצור של הדשא מוטמעים חומרים מגני UV ששומרים על עמידות הצבע של הסיבים שלו.

שיטות ייצור של דשא סינטטי – בשנים האחרונות חלו התפתחויות בייצור של דשא סינטטי ויצרני הדשא הסינטטי המובילים פיתחו ציפוי סיבים מתקדם אשר דוחה את קרינת האינפרה האדום לחלל האוויר. לטכנולוגיה הזו קוראים בתעשייה Cool Fiber והיא דוחה את חום השמש כך שהדשא יתחמם מעט בלבד, ומכוון שסיבי הדשא לא יאגרו חום, הדשא יתקרר מהר.

בחירת דשא סינטטי – כדי לבחור נכון, צריך לדעת למה הוא הולך לשמש. יש הבדל משמעותי בין אם מדובר בדשא לגינה בבית מגורים שמניחים בתחילת תהליך הקמת גינות או למשל בדשא למגרש ספורט כמו שיש באצטדיוני כדורגל, שבמקרה הזה אין צורך בדשא היקר ביותר אלא צריך את הדשא הצפוף והחזק ביותר.

התקנת דשא סינטטי – דשא סינטטי ניתן להתקנה בכל מקום, כמו למשל שטחי פנים, גגות ומרפסות. כמו כן הוא לא מושפע מתנאי הסביבה הטבעית. כדי להתקין דשא סינטטי על משטחי אדמה  יש צורך ליצור תחילה תשתית של חצץ, להדק אותה, להשתמש ביריעה גיאוטכנית כדי למנוע את צמיחת העשבים מתחת, לקבע את המרבדים ולהבריש את סיבי הדשא הסינטטי בסוף. התקנות קלות יותר יהיו על משטחים קשיחים כגון משטחי עץ, אספלט ובטון. את ההתקנות האלו מבצעים על ידי חיתוך הדשא הסינטטי, הדבקת המרבדים והברשת הסיבים בלבד.

השוואה בין דגמי דשא סינטטי – עם ההיצע שקיים בשוק כיום, קשה לערוך השוואה בין הדגמים השונים שמוצעים. את ההשוואה יש לערוך על פי תכונותיו של כל דגם ודגם. למשל, פרמטר אחד שחשוב להסתכל עליו הוא צפיפות התפרים של הדשא הסינטטי. צפיפות התפרים משפיעה באופן ניכר על המראה של הדשא. כמה שהצפיפות גבוהה יותר, כך מראה הדשא יהיה טבעי יותר והוא יהיה עמיד ליותר זמן. צפיפות הסיבים בדגמים של דשא קבוע צפיפות הסיבים בארץ היא החל מ-16,800 תפרים למטר מרובע.

כמו כן, יש לחשוב על גובה הסיבים הרצוי. גובה הסיבים הוא גם חלק קריטי במראה הדשא. סיבים קצרים יותר מקנים לדשא מראה מסודר ומכוסח יותר ואילו סיבים ארוכים וגבוהים יותר יתנו לו מראה פראי. הגובה המומלץ נע בין 25 מ"מ ל-42 מ"מ.

מדידת איכות הסיבים של הדשא הסינטטי – יחידת המדידה נקראת DTEX, או בשמה המלא – DECITEX. היא מודדת את איכות הסיבים של דשא סינטטי ואת העובי שלהם. ככל שה-DTEX גבוה יותר, ככה הדשא הסינטטי נחשב לאיכותי יותר. אם שני יצרנים מייצרים דשא סינטטי עם צפיפות תפרים זהה אך יצרן אחד מייצר דשא סינטטי עם DTEX גבוה יותר, גם משקל הדשא שלו יהיה גבוה יותר וכך מחירו משום שהוא יהיה עמיד יותר בפני שחיקה וסיבי הדשא יוותרו עומדים במצב טוב גם לאחר דריכות מרובות.

תשתית הדשא הסינטטי – כשהופכים את יריעת הדשא הסינטטי, רואים שורות של תפרים שמחברים את הסיבים יחד. התפירות הנפוצות ביותר בארץ הן של 3/8 אינץ' ושל 3/4 אינץ', כשהראשונה היא צפופה יותר ואי לכך דשא סינטטי עם התפירה הזו הוא איכותי ועמיד יותר. בתשתית גם צריכים להיות חורי ניקוז למים וכמו כן כדי לוודא שהתשתית איכותית והדשא נשמר לאורך זמן, יש לשים לב שהתשתית מורכבת משלוש שכבות לטקס. כיום ניתן למצוא תשתיות במגוון צבעים אך רצוי לבחור בתשתית לדשא בצבע שחור כדי לוודא שהיא אכן מיוצרת מגומי איכותי ולא מחומרים אחרים.

רכישת דשא סינטטי היא אינה משימה פשוטה וחשוב לארוך השוואה קפדנית. אתם מוזמנים לפנות אלינו והצוות שלנו ישמח לעזור ולייעץ לכם לבחור את הדשא הסינטטי הנכון ביותר עבורכם.

שאלות נפוצות בנושא דשא סינטטי

האם יש אחריות על דשא סינטטי?

כל חברה גדולה שמכבדת את עצמה מעניקה אחריות ארוכה על הדשא שהיא מוכרת, לכל הפחות 5 שנים. אחריות ארוכה גם מעידה על טיב המוצר הנמכר ועמידותו. האחריות גם מעידה על טיב המוצר והעמידות שלו וחשוב לשים לב מה היא כוללת.

כמה עולה דשא סינטטי?

המחירים של דשא סינטטי אינם אחידים והטווח רחב. המחירים משקפים את איכות הדשא ולכן דשא באיכות גבוהה יותר לרוב גם יהיה יקר יותר.

מהי התחזוקה שדשא סינטטי מצריך?

תחזוקת הדשא היא מינימלית לעומת תחזוקה של דשא טבעי שדורש השקיה, גיזום ודישון. בדשא סינטטי מדובר בסך הכל בשמירה על ניקיון הדשא ובהברשתו, כדי לשמר מראה חי ורענן.

ממה עשוי דשא סינטטי?

לרוב דשא סינטטי עשוי מסיליקון ופוליאתילן. חשוב לשים לב גם כן שהתשתית שלו עשוי מלטקס איכותי ולא מחומרים אחרים שכן זה משפיע על העמידות שלו.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

שיקום מדשאות

שיקום מדשאות

אם אתם מחפשים לשקם את הדשא והגינה שלכם, אז תשמחו לדעת שיש מגוון רחב של שירותי גינון ופיתוח. משיקום דשא ושיקום מדשאות ועד שיפוץ גינה,